Tuesday, August 28, 2012

Hari Raya 2012


Assalamualaikum,

Hari ni dah 28 ogos. Dah masuk hari ke 10 aidilfitri tahun 2012 and saya baru berkesempatan jenguk blog. Sebenarnya banyak je kesempatan yang ada sepanjang bercuti di kampung, but being a family-first person (cheeewah), selalu rasa malas nak bukak laptop and mengadap dunia komputer. Sekadar tgk hp dah cukup kot rasanya..

So, pada hari ke 10 ni, harapnya tak terlambat la saya nak wish semua pembaca Selamat Hari Raya Aidilfitri, Maaf Zahir dan Batin. Sekiranya ada tersalah bahasa sepanjang membaca blog saya ni, harap dimaafkan. Mana yang kurang, kita perbetulkan, yang lebih, kita baik-baikkan.

Tahun ni kitaorg beraya pertama di Bukit Mertajam, Penang, rumah parents saya. Lepas solat raya, terus ke rumah nenek sebelah ibu di Bayan Lepas dan kemudian beraya di rumah nenek sebelah ayah di Sg.Seluang , Kedah pulak.Ni antara gambar semasa first raya.

Selamat Hari Raya dari kami. Tahun ni tema maroon.
Muka Ilyaas masam sungguh sbb dia nak amik gambar, tak nak berada dalam gambar...

Husband and me =)

Hari raya kedua, kitaorg rehat kat rumah lepas penat berjalan raya on the first day. Petang-petang baru keluar beraya ke rumah kawan di Kulim dan terus ke Sg.Seluang, sambung visiting pakcik2 yang xsempat berkunjung on the first day.

baju raya Ilyaas pada hari kedua.

BBQ di Bayan Lepas
Raya ketiga pun kami tak kemana-mana sgt. Just keluar ke Tesco sbb beli barang nak buat kek untuk di bawa balik ke kampung sebelah husband and malam tu attend family BBQ kat Bayan Lepas. Kitaorg balik awal sikit sbb nak bertolak very early in the morning (4.30pg)  ke Terengganu. Nak elak pengalaman tersangkut 10jam dalam jem di Tanah Merah.

Hari raya ke-4, awal2 pagi 4.30pg kami bertolak ke Terengganu. Pukul 11pg dah sampai Bukit Payong. Malam tu ada family photo shoot. Gambar lengkap semua ahli keluarga HD.

My HD Family. (halaman dhuha) + 2 in tummy, hehehe

Masa kat HD pun, ada BBQ and family badminton tournament. BBQ kali ni dibuat kat rumah my first SIL kat gong badak. Pakat2 bakar ayam, bakar roti, masak nasi goreng dan macaroni goreng, buat air asam serta salad. Sgt enjoy berkumpul ramai2 mcm ni. Budak2 meriah dan sibuk bermain sampai tahan ngantuk tak nak tidur.

Ilyaas n sepupu-sepunya. time ni tgh layan boboiboy kat ipad

ayam panggang special
Hari raya ke 9 baru kitaorg bertolak balik ke Tronoh.hehhe, lama gila bercuti. Nnt sy update pasal perjalanan balik kitaorg melalui Kenyir-Gua Musang-Cameron-Simpang Pulai ye.



2 comments:

Drop you thoughtful cherry here. Thank You =)
Sila datang lagi...