Sunday, June 7, 2009

cuti pendek saya

Salam,
sekarang ni saya di Penang. =) Tmrw morning dah nak balik KL.. tapi rasa nak update siket blog ni.
Percutian pendek saya kali ni sgt penuh and bermakna. Macam2 perkara saya buat dalam tempoh beberapa hari ni.
Bertolak dari Pudu dalam pukul 7.30..sampai di Tol Jln Duta, bus ekspress konsortium yg saya naiki tu tibe2 semput..ingtkan driver nak patah balik tukar bus, but die teruskan jer perjalanan. So dkt area Slim River, tibe2 bus stop. then lepas rilek dalam baper minit, bus ok n jalan balik. tp jalan pun dgn slow amat. gear 1 and 2 je kot..pastu stop2 lagi dkt beberapa tpt....perjalanan yg patutnya amik ms 4-5 jam je..dah menjadi hampir 6 jam setengah..tp syukur semuanya selamat..aku sampai rumah di BM pukul 2.45am! sian parents and adik2 aku tunggu..

sebab dah sebulan tak jumpa mak, aku n mak dok berborak2 la..sedar2 dah pukul 5.oo am and tibe2 Mak Tam aku yg tngl kt Pandamaran call. rupanya Mak Tam and family otw balik Penang jugak and kereta dorg rosak kat sempadan Perak-Penang. jadi, mak, ayah and aku pon get ready nak pg tolong dorg la..tp selamat bantuan dari org yg lalu lalang kat jalan tu cpt sampai. then, Mak Tam direct datang rumah aku kt BM ni. subuh2 dah dpt tetamu. 5org sepupu aku yg kecik2 lagi datang. syok jgak jumpa dorg tp aku agak laloq sbb dah 24jam tak tido and agak penat la..mak pun agak laloq tp mak maintain je..suspek la sama mak.

dalam pukul 9am baru Mak Tam bertolak blk Bayan Lepas. and aku pulak tolong mak kat dapur sbb ayah pegi beli barang2 dapur spt ikan dan ayam..maka nak kena siang, cuci and simpan kat peti ais la..biasala, parents aku kerja, seminggu sekali je pegi pasar...tgh ari aku sempat lelap sekejap...ptg aku pegi Danial Butik dkt Butterworth utk tempah baju kurung dgn mak, pastu ktorg satu family naik ferry dr jetty butterworth nak ke Georgetown.

Ayah belanja makan dkt Kapitan's Claypot Briani..dkt Lebuh Pitt...area2 Masjid Kapitan Keling.. Ya Allah! sedap giler briani claypot kat sini!!! aku order extra share dgn adik!!!and murah pulak tu..=) sapa2 yg nak dtg holiday penang, aku suggest pi la makan kat kedai ni=) tak kan rs rugi..Tandoori die pun extra sedap=) Then we heading back to Bayan lepas sbb my atuk dah call pagi2 tadi utk balik makan durian. Durian dkt dusun family di Balik Pulau dah menjadi=) Aku pun mmg dah 4thn ++ tak makan durian, sapu 3biji durian sorg2! tambah lagi ada geng nak makan durian spt adik aku si Ijat and Pak Tam..Malam tu ktorg balik BM balik..sampai umah dah tgh malam jugak la..

Sabtu pulak pagi2 bangun aku iron baju satu family sbb ktorg nak pegi amik studio photo sempena convocation aku..punya la lama kan tunggu? convo bulan 2, bulan 6 baru nak amik gambar..sbb nya, masa convo, adik2 aku tak ikut ke perth, sedih la kalau gambar aku adik2 tercinta tak ada..maka, aku sanggup membayar duit extra $$$ utk beli regalia curtin bawak balik ke Malaysia.. so gambar time cuti yg aku sempat amik hanyalah gambar kat studio..gambar2 kat tpt2 lain sume xsempat..ni ada la sikit gambar kami adik beradik=)


Lepas balik dr amik gambar, aku ikut mak n ayah pegi kenduri kat taman ktorg ni. dulu mak cik ni mengasuh aku kecik2, so logik la aku pegi..klu tak..segan gak..heheh..then balik umah n tdo petang yg tak best..sbb panas giler!! berpeluh2 aku..

Ptg aku drive balik kampung kat Kedah pulak..biasala, nak balik jenguk nenek kat kedah lak..kebetulan ada laksa mak su aku buat...mmg 2x sebat la..aku mmg hantu laksa penang!=D
pastu pi umah Pak Ndak pulak..esok dorg nak buat kenduri aqiqah utk anak sedara pupu aku..si Arsyad yg baru 3bulan..best gak berkumpul ramai2, walaupun tak semua yg ada..kalau raya mmg xcukup rumah la family aku kat kedah ni..penuh..berduyun2..sgt ramai..tp sgt happy=)

Aku tolong2 la apa yg patut, potong2 bawang sumer tu..heheh..dah lama xjoin aktiviti2 family camni, rasa happy sgt dpt join kali ni=) aku main ngn anak2 sepupu aku yg kecik2..best giler..sume dah besar.dulu aku ngn sepupu2 main pondok2 and masak2 je..skrg dah baper org dr sepupu aku dah ada anak masing2..haih...bila la turn aku kan?:P (ps: melawak je..)

dah pukul 12am, baru la ktorg gerak balik BM..dan sampai la skrg ni..
okla, aku dah ngntok..nak pegi tido ngn adik bongsu aku dulu..esok pagi aku nak balik KL dah..harap2 jalan tak jammed la...

ps: happy sbb ayah mmg bagi chance aku driving je cuti ni..and ni la 1st time cuti yg whole family berkumpul..klu tak, Amir akan ada dkt MRSM Transkrian..sbb tu br dpt nak amik gambr kat studio tu..heheh..

No comments:

Post a Comment

Drop you thoughtful cherry here. Thank You =)
Sila datang lagi...