Friday, November 11, 2011

Ayah's 53 Birthday

Assalamualaikum semua =)

Hari ni saya bersiaran dari Bukit Mertajam, Penang. 
Saya dan suami sort of dapat off-day sebab our company is doing the big move.
Hanya tinggal operations guys yang buat kerja2 pemindahan.
So, since harini cuti kebetulan pulak birthday ayah saya yang ke-53, kami decide untuk balik ke BM.
Saya order apam polkadot dari Kak Azreen AK Services. 
Jumpa Kak Azreen di jejantas sg.buloh untuk pick up apam ni. Sambil tu breakfast skali kat situ. 
Alhamdulillah, kami sampai BM jam 12.30. ayah dan adik2 tgh get ready nak gi solat jumaat. 
cepat-cepat wish ayah dan bagi hadiah kat ayah...hadiah yg saya n husband belikan ialah Automatic Blood Pressure Machine. Beli kat Guardian je..hehehe..

So di kesempatan ni, nak wish Ayah selamat hari lahir yang ke-53 dan cek (gelaran sy pada mak dan ayah) doakan ayah mendapat kesihatan tubuh badan yg sihat, di panjangkan umur, murah rezeki dan bahagia disamping kami semua. I love you so much Ayah. Terima Kasih untuk semua pengorbanan yang telah ayah lakukan sepanjang cek hidup ni...

So here goes my own poem for Ayah, 

Since the day I was born, 
You recite Iqamah to my little ears, 

When I started walking, 
You hold my hands and be my guardian, 
So that I did not fall on the ground

When I started schooling, 
You just be there during recess time, 
To ensure I eat healthy food, 
For me to stay focus in the class

When I entered boarding school, 
You never say a word if I keep calling home for homesickness, 
You just keep giving me support and courages

When I fly oversea, 
You send me with full oh hope, 
And I bring you back the scroll

When I'm getting married, 
I urge you to be the one who send me off to my husband, 

When I'm in labour for my first born, 
You come all the way from Penang 
Full with prayers and duas to make sure 
I am safe,so do your first grandchild

I love You Ayah.
Happy 53th Birthday. 

No comments:

Post a Comment

Drop you thoughtful cherry here. Thank You =)
Sila datang lagi...